سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر شیطانها برگرد دلهای فرزندان آدم نمی چرخیدند، آنها به ملکوت نظر می کردند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
چهارده معصوم صلوات الله علیهم اجمعین

 

نتیجه تصویری برای حرم رقیه خاتون

شهادت نوردیدگان آقا و سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله را به ساحت مقدس حجت ابن الحسن عج الله تعالی فرجه الشریف تسلیت و تعزیت عرض مینمایم.

دردانه ای که در سن سه سالگی همراه کاروان اسیران از کربلا تا شام در کنار عمه جانش با قدم های کوچک کاروان اهل بیت عصمت و طهارت را همراهی می کرد.در فراق پدرش آنقدر اشک ریخت و گریه کرد تا نیمه شب با گریه از خواب بیدار شد و پدر را طلب کرد. یزید دستور داد سر مطهر امام حسین علیه السلام را داخل طبق برای آن دردانه آوردند. وقتی سرپوش را از روی سر مطهر کنار زد با دستهای کوچکش سر پدر را به سینه چسبانید و سر را بویید و بوسید و  گفت: " بابا! کدام ظالم رگهای گردنت را بریده."

مرا کی در صغیری بی پدر کرد

تو را کشت و مرا خونین جگر کرد

به راه شام و کوفه در به در کرد

پدر جان ای پدر داد از یتیمی

ببین نیلی شده روی نکویم

ز بس خولی زده سیلی به رویم

پدر جان ای پدر داد از یتیمی

بعد از آن عمه را صدا زد و گفت:

عمه بیا گمشده پیدا شده

شام رقیه شب یلدا شده

یکباره صدای رقیه خاتون خاموش شد، عمه ی سادات متوجه شد و به سوی رقیه خاتون رفت. او را در بغل گرفت و متوجه شدن نازدانه جان به جان آفرین تسلیم کرده است و فرمودند:

ای بلبل حرم ز چه خاموش گشته ای

دیدی کدام جلوه که مدهوش گشته ای

جسد آن نازدانه را در خرابه شام دفن کردند. قبر مطهر آن عزیز ،امروز زیارتگاه شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت می باشد.

از خداوند متعال خواستارم، توفیق زیارت عمه جانم حضرت زینب سلام الله علیها و نازدانه ی امام حسین علیه السلام را قسمتم نماید.  

 

 

 

 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط صدیقه سجادی 94/8/25:: 11:27 عصر     |     () نظر