سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و ابو جعفر محمد بن على باقر از او ( ع ) حکایت کرد که فرمود : ] دو چیز در زمین مایه أمان از عذاب خدا بود ، یکى از آن دو برداشته شد پس دیگرى را بگیرید و بدان چنگ زنید : امّا امانى که برداشته شد رسول خدا ( ص ) بود . و امّا امانى که مانده است آمرزش خواستن است . خداى تعالى فرماید « و خدا آنان را عذاب نمى‏کند حالى که تو در میان آنانى و خدا عذابشان نمى‏کند حالى که آمرزش مى‏خواهند » [ و این از نیکوتر لطایف معنى را برون آوردن است و ظرافت سخن را آشکار کردن . ] [نهج البلاغه]
چهارده معصوم صلوات الله علیهم اجمعین
 

عید ولایت آقا امیرالمومنین علی ابن ابی طالب مولی الموحدین علیه افضل الصلوات المصلین، وصی رسول رب العالمین را به ساحت مقدس آقا صاحب الزمان، تبریک عرض می نمایم.

عید معرفی جانشین رسول خدا برهمه ی شیعیان و محبان آقا امیرالمومنین علیه السلام در سر تا سر عالم مبارک است.

 

امیدوارم آقا امیرالمومنین دستمان را در همه اوقات زندگانی بگیرد و بعد از زندگی این دنیا همان طور که خدا وعده فرموده ، ما را کمک کند.

در مناقب و فضایل حضرت علی علیه السلام  آن قدر کتاب ها نوشته اند و اشعار سروده اند که واقعا شیعه و دوست دار آن بزرگوار حیران است تا کدام فضیلت را بنویسد یا بیان کند. وقتی به کتاب نهج البلاغه آن بزرگوار که انسان نظر می کند احساس عجیبی دارد.

امام بزرگواری که بعد از پیامبر خدا در جهان همتا ندارد، صد فضیلت دارد که در کره زمین احدی ندارد. جانشین، پسر عمو، داماد پیامبر و پدر یازده امام شیعه که در کعبه متولد شد و در یاری دین خدا  همه جا پیشقدم بود .

 

به دهر گر علی نبود، فاطمه نداشت تا و همسری

صد سال مرقد مطهرش پنهان بود و توسط نور دیدگانش رئیس مذهب حقه جعفری امام صادق علیه السلام برای محبین آن بزرگوار،آشکار شد.

تاریخ به خود ندیده، امیری روزها کارگری کند، شب ها به فقرا کمک کند. برای نیایش خداوند آن طور تواضع کند که از خود بی خود شود .دردش را به چاه بگوید که از سنگینی درد، آب خون شود.

شاعر که خدا رحمتش کند چه خوب سروده است:

آن که در جانش چنین شوری بود

در دلش کی کینه موری بود

تا زنده بود یک دل سیر نان نخورد مبادا فقیری در سر تا سر حجاز گرسنه باشد.

بنده شناس، خدای مهربان است که در آخرین حج پیامبر به پیک حق، حضرت جبرئیل امر فرمود که به پیامبر نازل شو و بگو :

ای رسول ما برای کامل شدن دین و اتمام نعمت علی را به عنوان جانشینت معرفی کن. حضرت رسول امر فرمود از جهاز شتران جایگاهی درست کردند و حضرت علی را به عنوان جانشین بعد از خود به آن مردم که از حج برمی گشتند و بیش از صد هزار نفر بودند، معرفی فرمود. پیامبر قبل از معرفی حضرت علی علیه السلام از مردم سوال کرد:" چه کسی به شما نزدیکتر است؟" گفتند: "خدا و رسول خدا ".پیامبر،علی علیه السلام را که در تاریخ خدا پرستی، سابقه درخشانی داشت به امر پروردگار جانشین خود معرفی نمود.

هر که را باشم منش مولا و دوست                 ابن عم من علی مولای اوست


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط صدیقه سجادی 97/6/7:: 11:42 عصر     |     () نظر