سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردن و خوارى نبردن ، و به اندک ساختن و به این و آن نپرداختن ، و آن را که نصیب به آسانى به دست نیاید با کوشش با آن برنیاید و روزگار دو روز است روزى از تو و روزى به زیان تو ، در روزى که از توست سرکشى بنه و در روزى که به زیان توست تن به شکیبایى ده . [نهج البلاغه]
چهارده معصوم صلوات الله علیهم اجمعین

السلام علیک یا جواد الائمه و رحمه الله و برکاته.

شهادت نور دیدگان آقا علی ابن موسی الرضا، امام جواد علیه السلام را به ساحت مقدس حضرت ولی عصرعج الله تعالی فرجه شریف تسلیت عرض می نمایم.

 خدا پدرم را رحمت کند،  این اشعار را سال های سال در چنین ایامی بر منابرشیعیان و مسلمین می خواند و عرض می داشت:" آقا! راه دور و دست ما کوتاه است، سلام ما را بپذیر و دعا نمایید تا انشاء الله دوباره به پابوس شما و اجداد بزرگوارتان مشرف شویم و از نزدیک عرض ادب نماییم."

گر چه دوریم به یاد تو سخن می گوییم

بعد منزل نبود در سفر روحانی

  یا امام جواد! در کمال ناباوری وقتی به پابوس شما مشرف شدم، خدا را شکر نمودم که از حساب من حیث لا یحتثب این حقیر را دعوت فرمودید. به جای جای حرم مطهرتان که نگاه می کردم احساس می کردم در حرم مطهر پدر بزرگوارتان آقا علی ابن موسی الرضا هستم. در آن مکان شریف چنان احساس خوبی داشتم که زمان و مکان را فراموش کرده بودم. دعا و نماز خواندم ولی چون محو شکوه و جلال آن مکان بودم، کما هو حقه، حق زیارت اداء نشد.


 ای امام بزرگوار! در شهر مقدس قم در جوار عمه جانتان، این روز و شب مردم به سوگواری و عزاداری می پردازند و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، در مقامتان اینگونه می خوانند:

ای که روح عبادتی ما را

جان زهرا عنایتی ما را

در قیامت شفاعتی ما را

یا جوادالائمه ادرکنی

عزت عالمین می خواهم

سفر کاظمین می خواهم

کربلای حسین می خواهم

یا جواد الائمه ادرکنی

 

 امام جواد علیه السلام، در سن نه سالگی به امامت رسیدند و آقا امام رضا علیه السلام به ایشان خیلی علاقه داشتند و امام جواد به عمه جانش حضرت معصومه سلام الله علیها علاقه شدید داشتند تا جایی که فرمودند:" هر کس عمه ام را در قم زیارت کند، بهشت برای او است."

در شهادت شما شیعیانتان، شام غریبان برگزار می کنند و سینه زنان در رثای شما می خوانند و حتما یاد آوری می کنند هنگام شهادت امام رضا، امام جواد به خواست خدا از مدینه به خراسان آمد و وارد حجره ی در بسته امام رضا شد و امام از دیدار فرزند دلبندش جواد الائمه بسیار خشنود شد. امام جواد علیه السلام سر پدر را به دامن گرفت و روح از بدن امام رضا به جنات نعیم پرواز کرد.

خدا ام فضل را لعنت کند که جوان الائمه را با سم به شهادت رساند و دستور داد تا سه روز بدن مطهررا روی پشت بام حجره زیر آفتاب قرار دهند. پرنده ها آمدند بال هایشان را به هم چسباندند و روی بدن سایه بان درست کردند که آفتاب بر بدن مبارک نتابد. شیعیان وقتی متوجه شدند، بدن امام را با عزت و احترام بردند و غسل داده و کفن کردند و نماز خواندند و در جوار جد بزرگوارش آقا موسی ابن جعفر علیه السلام در کاظمین به خاک سپردند و امروزعاشقان و دل داده گان اهل بیت عصمت و طهارت از راه دور و نزدیک به آن مکان مقدس مشرف می شوند و عرض ارادت می کنند.

دشمنت کشت ولی نور تو خاموش نگشت

آری آن جلوه که فانی نشود، نور خداست

نه بقاء کرد ستمگر، نه به جا ماند ستم

ظالم از دست شد و پای مظلوم به جاست


 


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط صدیقه سجادی 97/5/21:: 10:38 صبح     |     () نظر